פורטל המנעולנים המוביל בישראל


אנשים שמעוניינים לקנות דירה חדשה מקבלן או אנשים שמחליטים לקנות דירה בבית קיים חייבים לוודא שהם יודעים מה הם קונים. דבר זה ניתן לעשות על ידי בדיקות שונות, ביניהן בדיקות שנקראות 'בדיקות בדק בית'. במאמר זה נגולל בפניכם את כל הנקודות החשובות אותן יש לדעת אודות בדיקות אלו.

 

דירות חדשות מקבלן

כל אחד מאיתנו מתרגש לקראת קבלת המפתח לדירה החדשה אותה קנינו מקבלן. התרגשות זו יכולה לחלוף מהר מאוד כאשר מגלים כל מיני ליקויים בדירה (או במבנה) או שמגלים כי בניית הדירה אינה מתאימה למפרט הטכני או לחוזה עליו חתמתם. אנשים שקונים דירה חדשה מקבלן נדרשים בדרך כלל לשלם עבור הדירה (תשלום חלקי או מלא) טרם הקבלן מתחיל לבנות את הבניין. מסיבה זו מבחינת החוק וכן בחוזה עליו חותמים צריך להיות סעיף שמאפשר לכם לעדכן את הקבלן בכל מיני ליקויי בנייה תוך פרק זמן מסוים. כך שאם קיבלתם כבר את המפתח מהקבלן אין מה להיבהל, לא תצטרכו לשלם עבור תיקון הליקויים מכספכם. הדבר היחיד שכן תצטרכו לעשות הוא לדאוג לדווח לקבלן על כל הליקויים בהתאם לתאריכים (פרק הזמן) הרשומים בחוזה.

 

כיוון שיש ליקויים מסוימים שלא ניתן לאתר ללא מכשור מיוחד, חשוב להזמין מומחים שיבצעו עבודה זאת וימסרו לכם דו"ח מפורט של כל אותם ליקויים שאותרו במבנה. דו"ח זה שחתום על ידי מהנדס יועבר לקבלן ואם אינכם מצליחים להעביר אותו לקבלן תוכלו למסור את הדו"ח לבית המשפט ולפתוח בתביעה. תמיד יש לזכור שתיקון ליקויי בנייה שונים בדירה חדשה יכול לעלות לכם בסכומים גדולים ולכן משתלם לבצע בדיקה מקיפה של הדירה לפני קנייתה או בהתאם לתקופה הרשומה בחוזה.

 

דירות יד שנייה

אם החלטתם לקנות דירה קיימת חשוב לא לבצע אף צעד טרם אתם בודקים את אותו נכס אותו אתם מעוניינים לקנות. יש מבנים רבים שקיימים שנים רבות ולכן טבעי הוא שחלקים מסוימים במבנה החלו להתפורר ודורשים תיקון. כמו כן, פעמים רבות אנשים שמבצעים בדיקות בדק בית מגלים ליקויים שונים בדירה שמורידים משוויה. ההחלטה לשכור את שירותיהם של מומחים שיבצעו את הבדיקות המקיפות ביותר בבית תחסוך מכם מפח נפש עתידי כאשר תגלו שהדירה אינה שווה את המחיר בו היא נמכרה או שיש ליקויים בדירה שדורשים הוצאה כספית גדולה. למעשה אנשים רבים מקבלים החלטה באם לקנות את הנכס או לא לקנות אותו בהתאם לתוצאות של בדיקת הבדק בית. בהצלחה!

Comments are closed.


  • החלפת מנעולים
  • החלפת צילינדרים
  • פריצת דלתות
  • מחירים משתלמים


צור קשר

שם (חובה)

טלפון

דואר אלקטרוני (חובה)

תפריט
פוסטים אחרונים