פורטל המנעולנים המוביל בישראל


לחשמלאי הרכב תפקיד חשוב, בעיקר בעידן בו רוב המערכות בכלי הרכב שלנו עובדות על מנגנונים חשמליים, ותוספת כמו קודן, אזעקה ומערכת סטריאו ווידאו וניווט הן חלק אינטגרלי מכל רכב. מתפקידו של חשמלאי רכב הינו לספק את התיקונים, האחזקה וההתקנה של מערכות החשמל ברכב, ולשם כך, יש צורך בידע, ניסיון ומומחיות.

הכשרה בתחום חשמלאות רכב

על מנת לבצע את עבודות החשמל בכל כלי רכב, יש צורך בלימודים מתאימים, כמו גם בתעודת הסמכה. ללא תעודת הסמכה של חשמלאי רכב לא ניתן לבצע כל תיקון או טיפול במערכת החשמלית של כלי הרכב, ולכן, ההכשרה הינה הכרחית על מנת לאתר תקלות, לבצע תיקונים או תחזוקה, וכמובן, להתקין מערכות נוספות הקשורות בקשר ישיר אל המערכת החשמלית של כלי הרכב.

תחומי טיפול

תחום האחריות של חשמלי הרכב הינו בטיפול, איתור תקלות, תחזוקה וגם התקנה של מערכות חשמליות. מבין עיקר התפקידים של החשמלאי ניתן למנות את התחומים הבאים:

מערכת המחשב – כלי הרכב המתקדמים של היום פועלים תחת מערכת מיחשוב מרכזית, האחראית על כל הפעילות של הרכב, החל מההצתה של כלי הרכב, ניהול הדלק, מיזוג האוויר, תאורת כלי הרכב, מערכות השמע, האזעקה ועוד. איתור של תקלות, תיקון של מערכת המחשב, שידרוג, או כל אלמנט אחר הנמצא במערכת המחשב של הרכב צריכה לעבור תחת ידיו של החשמלאי.

מצבר – על אף העובדה כי אין צורך בתעודת חשמלאי על מנת לבצע החלפה של מצבר, הרי כאשר מדובר בתיקונים או באיתור של תקלה, פעמים רבות יהיה צורך באבחון של חשמלי.

החלפת מערכות חשמל – כאשר ישנה תקלה במערכת החשמלית של כלי הרכב, יש צורך בחשמלאי מוסמך על מנת לבצע את התיקון. רכיבים חשמליים בכלי רכב, כדוגמת, הסטרטר, חיישנים, פיוזים ועוד, הינם רכיבים חשובים ביותר לתפקוד תקין ובטיחותי של כלי הרכב, ועל כן, רק חשמלאי הינו הגורם המוסמך לבצע תיקון או החלפה של רכיבים אלו.

מערכות שמע ואזעקה – קודנית, איתורן, מערכת אזעקה וכמובן מערכות וידאו ואודיו, גם הן, תחת תחום סמכותו של חשמלאי הרכב. לצורך התקנה, תיקון או שידרוג של אחת מן המערכות הללו, יש לפנות אל חשמלאי מוסמך בתחום הרכב.

Comments are closed.


  • החלפת מנעולים
  • החלפת צילינדרים
  • פריצת דלתות
  • מחירים משתלמים


צור קשר

שם (חובה)

טלפון

דואר אלקטרוני (חובה)

תפריט
פוסטים אחרונים